تمرین استقامتی بر روی دیواره بولدر

تمرین استقامتی بر روی دیواره بولدر

از: نیل گرشام Neil Gresham

داشتن قدرت انفجاری برای چنگ زدن گیره ها در حرکت های سخت عالی است! اما اگر تعداد حرکت های سخت و یا طول مسیر زیاد شود، برای داشتن تحمل و پایداری به تمرینات استقامتی نیاز دارید. در اینجا سه نکته قابل تامل وجود دارد:

1- در هر جلسه یک سبک خاص تمرینی داشته باشید و بهش بچسبید و انجامش بدین!

خیلی وقت ها مردم برای یک روز تمرین پیدایشان میشود بدون اینکه واقعن بدانند از این مدت چه انتظاری دارند و اصلن چه چیزی میخواهند. چطور میشه تمرین کرد بدون دانستن اینکه برای چه تمرین میکنیم؟ اگر فقط برای تفریح کردن سنگنوردی میکنید که حرفی نیست، اما اگر قصد پیشرفت و بالا بردن سطح را دارید قطعن باید قبل از شروع هر جلسه برنامه داشته باشید. این کار ایده آلی است که یک دفتر یادداشت روزانه تهییه کنید و تمرینات را در آن ثبت کنید و حتی برنامه های بلند مدت را هم که برای آینده در نظر دارید، یادداشت کنید.این روش خوبی برای آگاه شدن از نحوه پیشرفت در تمرینات و نیز انگیزه گرفتن برای ادامه کار است.

2- یک همطناب پیدا کنید که او هم قصد تمرین داشته باشد.

تمرین با چند دوست و همراه خیلی لذت بخش است، اما اگر هر کدام از شما چیزهای متفاوتی بخواهد، کار سخت میشود. اگر بتوانید کسی را پیدا کنید که از نظر سطح کار مانند شماست و یا حتی کمی قویتر، پیشرفت شما به میزان زیادی خواهد بود.

3- افزایش آستانه تحمل و پایداری = تمرین در حین فشار زیاد!

راه افزایش پایداری و مقاومت روی دیواره، صعود در موقعیتی است که واقعن از خستگی توان حرکت زدن را ندارید! 6 مسیر بولدر انتخاب کنید که از نظر درجه سختی 1 یا 2 درجه پایین تر از درجه ی آنسایت شماست. به صورتی که ترجیحن طولانی باشند و کراکس چندانی نداشته باشند. روی این مسیرها بدون استراحت کار کنید و هنگامی که به پایان رسید، همطناب شما کار را شروع کند و الان شما میتوانید به اندازه زمانی که او روی دیواره است، استراحت کنید. این کار را برای 6 بار متوالی انجام دهید، سپس به اندازه 10 دقیقه استراحت کنید و دوباره شروع کنید. برای اینکه بدانید مسیرهای مناسبی از نظر درجه سختی انتخاب نموده اید،دقت کنید که در پایان هر ست باید قاعدتن توان زدن حرکت های آخر را نداشته باشید و از دیواره بیفتید پایین! در غیر این صورت درجه مسیرها را بالا ببرید!

ترجمه: پویا علیخانی

منبع:

http://www.climber.co.uk/categories/articleitem.asp?cate=27&topic=140&item=766

برگفته:http://adrenalinerush.blogfa.com

 

درباره نویسنده

سعید حاجی بگلو
سعید حاجی بگلو 803 نوشته ها

سعید حاجی بگلو ـ مدیریت سایت http://iranclimbing.com/%d9%87%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86/

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مقالات ۰ نظر

تکنیک بنیادین شماره هفت : دو تکنیک مهم در شیب منفی(توئیست لاک و بک استپ)

 Twist Lock و Backstep در ابتدای امر لازم است به رسم امانتداری و صداقت در ترجمه، این نکته را متذکر شوم که معادل فنی و اصلی دو اصطلاح مورد بحث

مقالات ۰ نظر

سنگنوردی به درمان افسردگی کمک می‌کند

بیش از ۱۵ میلیون نفر در کشور آمریکا به بیماری افسردگی دچار هستند. افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است و پزشکان تلاش زیادی برای درمان این بیماری انجام می‌دهند.

مقالات ۰ نظر

آشنای با شیوه جدید تمرینی درسنگ نوردی(BFR)

تمرين با محدوديت جریان خون (BFR) قسمت اول: در اين روش با استفاده از باندهاى خاص كه به دور سر عضله فعال بسته مى شود ورود خون به عضله محدود

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ