تمرین برای اینکه سنگنورد بهتری شویم – بخش دوم

تمرین برای اینکه سنگنورد بهتری شویم – بخش دوم

راهنمای مربیان جوان” و “سنگنوردانی است که به مربی دسترسی ندارند“.

better-climber-2

در قسمت پیشین همین مطلب از اهمیت و دقت بالای این برنامه ی تمرینی که توسط “رابی فیلیپس” مربی حرفه ای سنگنوردی با سابقه ی مریبی گری در تیم ملی پایه ی کشور انگلستان تدوین شده خدمتتان عرض کردیم که این برنامه در پنج قسمت برای سطوح مختلف سنگنوردی طراحی و تنظیم شده است و به خوبی میتواند راهنمای مربیان و سنگنوردان باشد تا از یک برنامه ی علمی، اصولی و حرفه ای برای تمریناتشان بهره ببرند. عمده ی تلاش این برنامه های تمرینی بر این است که :

1- زمانی که در باشگاه صرف میکند به بهینه ترین شکل استفاده شود

2- شما را در هر مرحله و سطحی که هستید، به سطح بالاتر هدایت کند

3- توان، استقامت، درک نکنیکی و بار فنی شما را همزان افزایش دهد

4- سنگنوردی و تمریناتش را از فرم سنتی و دور از بار علم تمرین خارج کند و دریابید که نیاز به تنظیم برنامه های بدنسازی و تکنیکی دقیق و خاصی دارد 

در بخش پیشین این مطلب موارد مدنظر برای کارآموزان تازه کار مطرح شد؛ اما در این قسمت کمی فراتر رفته و برای سنگنوردانی که سابقه ی سنگنوردی و تمرین در حد مبتدی و آماتور دارند برنامه ی تمرینی، اصول بدنسازی و تکنیکهای مورد نیاز به نحوی توضیح داده شده که فرد با بکاربستن به سمت حرفه ای شدن و افزایش توان بدنی و تکنیکی سوق داده شود. 

  • در این مطلب چه خواهیم خواند؟!

این دومین قسمت از این سری پنجگانه است که مخاطبین اصلی این قسمت سنگنوردان سطح متوسط و غیر حرفه ای است کسانی که هنوز به سختیِ مسیر بالایی دست پیدا نکرده اند اما در برخی مسیرهای سخت تلاش های خوبی داشته اند.. به طور حرفه ای تر این مقاله به طور خاص گروهی را هدف قرار داده که از لحاظ درجه ی سختی شامل موارد زیر می شوند: F5 ،6b , VB/UK Tech 4c. به همین نسبت مقالات بعدی به سراغ سنگنوردان با درجه ی سختی بالاتر و مهارت بیشتر می رود تا هر گروه را به سمت درجه ی بالاتر هدایت کند

تا این مرحله از کار شما تمرین داشته اید و تجربه ی سنگنوردی کسب کرده اید تا به این درجه رسیده اید اما مطمئن نیستید که هنوز سنگنورد خوبی به حساب می آیید یا بهتر از این میتوانید باشید؟! اگر قسمت اول این مقاله را خوانده باشید با چند تمرین برای بهبود وضع تکنیکی آشنا شده اید، اما در این قسمت کمی عمیق تر به آنها خواهیم پرداخت و همینطور تکنیکها و تمرینات جدید تری ارائه خواهیم کرد تا هرچه بهتر بتوانید از پس نیازهای جسمی و تکنیکی مورد تقاضای سنگنوردی بربیایید.

“مثل حرفه ای ها برای خود هدف گذاری کنید و سخت تلاش کنید تا به آن برسید”.

 

قسمت دوم این مطلب را از این لینک دانلود کنید.

 

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

صعودهای ورزشی ۰ نظر

زمان‌های پخش زنده مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا از شبکه‌ورزش سیما

زمان‌های پخش زنده مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا از شبکه‌ورزش: سیما 2شنبه 27 شهریور ساعت 20 تا 22 3 شنبه 28 شهریور ساعت 19 تا 21  4شنبه 29 شهریور ساعت 19:45تا

صعودهای ورزشی ۰ نظر

نخستین دوره مسابقات سنگ‌نوردی مسترکاپ (ترکیبی، Combined)

پیرو بخشنامه شماره 15/ص/263/96 تاریخ 10/07/96 مبنی بر برگزاری نخستین دوره مسابقات سنگ‌نوردی مسترکاپ به صورت ترکیبی (Combined) به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، در دو

مقالات ۰ نظر

تمرینات قدرتی برای انگشتان

راهنماییهایی  در مورد  نحوه  کار  با  کمپوس    برد تمرينات کمپوس برد بوسيله يک سنگ نورد آلمانی به نام ولفانگ گوليچ توسعه پیدا کرد . کمپوس برد يک صفحه چوبی با شيب

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ

*

code