تمرینات سالنی

تمرینات سالنی

در تمرینات سالنی سنگنوردی معمولا یه تشک یا فوم نرم در زیر دیواره قرار داده شده تا از در صورت سقوط سنگنورد ( که بسیار زیاد پیش می آید) از صدمات احتمالی بکاهد. در سالن های تمرین سنگنوردی دیدن این صحنه که یک نفر از بالای دیواره تراورس به پایین بیفند امری است عادی. اما این پرش ها بخصوص آن هایی که کسی از پشت مراقب سنگنورد نیست تا با گرفتن از از شدت ضربه کم کند بمرور زمان باعث ایجاد آسیب های جدی در ناحیه زانو و همچنین پاشنه پای سنگنورد می شود. ( اکثر سنگنوردان بعلت پوشیدن کفش های تنگ به هیچ عنوان علاقه ای به افتادن بر روی پنجه پا ندارند!!!)
بهتر است برای کاستن از این آسیب روش افتادن گربه ای را در نظر داشته باشید.
هنگایکه به پایین می پرید بجای مستقیم گرفتن پاها ( که بدترین حالت است ) به پاهایتان حالت ارتجاعی و فنری بدهید . اگر اندازه تشک اجازه می دهد همانند تصاویر سعی کنید از پشت بر روی زمین بغلتید تا ضربه بجای انتقال بر روی زانوهایتان در سطح بدنتان خنثی شود

درباره نویسنده

سعید حاجی بگلو
سعید حاجی بگلو 803 نوشته ها

سعید حاجی بگلو ـ مدیریت سایت http://iranclimbing.com/%d9%87%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86/

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مقالات ۰ نظر

یکصد دلیل در پاسخ سوال چرا سنگنوردی میکنی? «بخش پایانی»

مقدمه مترجم: این دلایل را تا انتها بخوانید چون در پایان به نتایج خوبی خواهید رسید. شاید بعضی از این دلایل برای شما ناخوشایند یا غیر منطقی به نظر بیایند

مقالات ۰ نظر

ماساژ ورزشی برای سنگنوردان

بعد از یک  مسافرت ،سنگنوردی طولانی، امروز ماهیچه های شما توان همیشگی را ندارند یکی از راه های بسسار خوب برای از بین بردن این حالت در یک جلسه مراجعه

مقالات ۰ نظر

لسپورتيوا بهترین کفش سنگنوردی با توجه به آرا

?به گزارش “صعود ایرانیان“ درمیان (۳۰۰۰) رای برای انتخاب بهترین کفش سنگنوردی نتایج به شرح زیر بدست آمد. ?44 % La Sportiva ?20 % Scarpa ?14 % Five Ten ?06

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ

*

code