تکنیک های پایه و بنیادین در سنگنوردی

تکنیک های پایه و بنیادین در سنگنوردی

ماهیت سنگنوردی رقصیدن روی دیواره صعود با استفاده از چهار نقطه تماس به عنوان گام های رقص است . به این دلیل که هر صعود دارای شکل و ترکیب بندی جدیدی از گیره های دست و پا است ، رقابت شما در واقع گشودن راز سلسله حرکات درست و کامل و شیوه کاربرد نقاط تماس با دیواره در هنگام انجام این رقص فعالانه است.
در اجرای هر مهارت جسمانی – خواه این مهارت پرتاب یک توپ بسکتبال باشد خواه یک دویدن ساده- تکنیک های پایه و بنیادینی وجود دارند که نمایان گر استفاده بهینه از وضعیت بدن ، شیوه به کار بردن اهرم ها و انرژی بدنی است. تشخیص تکنیک های خاص برای یک چشم آموزش ندیده می تواند سخت و دشوار باشد، و تقریباً هیچ مبتدی ای نمی تواند وضعیت بدنی خود را مثل یک ورزشکار ماهر به حالت های اصولی و بنیادین درآورد. یک ورزشکار باتجربه وکارآزموده حرکاتش نرم و روان ، چالاک، بانشاط و مطمئن است و رفتارش نشان دهنده ثبات و آسودگی در اجرای مهارت می باشد. دست آخر اینکه اساساً به نظر می رسد حرکاتش کاملاً مقرون به صرفه انجام شده و “ساده و راحت” به نظر می آید.
در سنگنوردی هدف نهایی و مقدس ، انجام کاملاً مقرون به صرفه حرکت است که متأسفانه تعداد اندکی از سنگنوردان تا به حال آن را درک نموده اند. به هرحال به وسیله تمرکز دائمی بر روی صعود و سنگنوردی و با توجه به مهارت های بنیادین و پایه این ورزش می توان جزو استثنائات سنگنوردی قرارگرفت. لطفاً بپذیریدکه تبدیل شدن به یک سنگنورد ماهر وسطح بالا، تصمیم هوشمندانه ای است که یک برنامه ریزی و انضباط بلندمدت را تا رسیدن به هدف نهایی طلب می کند.

تکنیک های پایه و بنیادین درسنگنوردی3.pdf – 247.45 KB
تکنبک های پایه و بنیادین درسنگنوردی1.pdf – 290.77 KB
تکنبک های پایه و بنیادین درسنگنوردی2.pdf – 364.68 KB

 

 

درباره نویسنده

سعید حاجی بگلو
سعید حاجی بگلو 803 نوشته ها

سعید حاجی بگلو ـ مدیریت سایت http://iranclimbing.com/%d9%87%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86/

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مقالات ۰ نظر

اثرات تمرینات محدودیت جریان خون (کاتسو) بر سیستم عضلانی

اثرات تمرینات محدودیت جریان خون (کاتسو) بر سیستم عضلانی یکی از روشهایی که به منظور افزایش استرس متابولیکی به عضله به کار گرفته میشود کاهش جریان خون به عضله در

مقالات ۰ نظر

حقایقی در باره مصرف کراتین برای سنگ نوردان

مکمل های ورزشی زیادی وجود دارند که مدعی هستند می توانند در جهت عضله سازی و افزایش قدرت کمک کنند . در حالی که بسیاری از این مکمل ها کارایی

مقالات ۰ نظر

کشش و پرورش ماهیچه

 کشش و پرورش ماهیچه تمرین انعطاف پذیری یاکشش، همیشه به عنوان جزء لاینفک آموزشی به شمار نمی آمد،تا مدت ها، ورزشکاران کار آزموده تمرین های کششی را نادیده می گرفتند

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ

*

code