تمرین برای اینکه سنگنورد بهتری شویم – بخش سوم

تمرین برای اینکه سنگنورد بهتری شویم – بخش سوم

سلسله مطالب “تمرین برای اینکه سنگنورد بهتری شویم” در دو قسمت ابتدایی برای سنگنوردان تازه کار خدمتتان ارائه شد، در قسمت سوم این مقاله با تکنیک ها و نکات مربوط به صعودهای خاص کرنرها، مسیرهای خط الراسی، تغییر شیب مسیر به مثبت و همینطور شیوه های تمرینی و برنامه ی بدنسازی برای سنگنوردان متوسط با تجریه ی صعود در شیب های منفی ارائه می شود.

better climber-3

این سومین قسمت از این سری پنجگانه است که مخاطبین اصلی این قسمت سنگنوردان سطح متوسط رو به بالاست. به بیان حرفه ای تر این مقاله به طور خاص گروهی را هدف قرار داده که از لحاظ درجه ی سختی شامل موارد زیر می شوند: HSV/E1، v0 تا v3 برای بولدرینگ و 6a تا 6b+ برای صعودهای اسپورت به طور کلی کسانی که شیب منفی و مسیرهایی سقفی را به خوبی درک کرده اند و روی آنها تلاشهای موفقی هم داشته اند. به همین نسبت مقالات بعدی به سراغ سنگنوردانن با درجه ی سختی بالاتر و مهارت بیشتر می رود تا هر گروه را به سمت درجه ی بالاتر هدایت کند.

در قسمتهای قبلی بیشتر تمرکز بر روی تعادل و بالانس بود آنهم از طریق تکنیکهایی همچون پرچم، مصری(خم زانو) و… که به شما می آموزد چطور از عوارض دیواره به بهترین نحو استفاده کنید تا فشار روی عضلات دست به حداقل برسد. اینن مطلبی نیست که بخواهیم بگوییم فقط برای تازه کارهاست! خیر! از اینجا به بعد شما باید بتوانید این تکنیکها را به بهینه ترین حالت در صعودهای خود استفاده کنید. در این قسمت ما به چند تکنیک ظریفتر و مهارتهای دقیق تر خواهیم پرداخت، مهارتهای تخصصی تر که با توجه به نوع مسیر هایی همچون خط الراسی، کناره ها و لبه ها و شیب مثبت استفاده می شوند. بیشتر تمرکزمان روی بولدرینگ خواهد بود و به شما یاد خواهیم داد که چطور با توجه به نقاط ضعفتان در زمینه ی استقامت برای خودتان در یک جلسه ی تمرینی برنامه ریزی کنید. به عنوان یک سنگنورد اگر میخواهید وارد دنیای حرفه ای و نیمه حرفه ای بشوید باید یادبگیرید که برای یک جلسه ی تمرینی یا یک دوره ی تمرینی “طرح درس” بنویسید؛ حداقل برای خودتان و نقاط ضعفهایتان. در ضمن در این قسمت ما برای اولین بار به تکنیک ها و تاکتیکهای ذهنی و روانی صعود هم اشاره خواهیم کرد، که به اندازه ی قوای جسمانی لازم و ضروری است.

تجربه کسب نمی شود مگر اینکه خطا یا اشتباهی انجام داده باشیم .

 

قسمت سوم این مطلب را از این لینک دانلود کنید .

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مقالات ۰ نظر

عوارض قرص های چربی سوز

سخن گفتن از رژیم های غذایی جور واجور و روش های مختلف کاهش وزن به نظر بسیار تکراری می رسد. انواع رژیم های کاهش وزن که توسط بعضی از افراد

مقالات ۰ نظر

مضرات دوپينگ

  مرگ فيزيولوژيك : استفاده از اين نوع داروها باعث تغييرات شديد و گاه برگشت ناپذيري در فرايند طبيعي بدن مي شود. انحطاط رواني شخصيت : رضايت شخص به تقلب

مقالات ۰ نظر

نکاتی از استاد سنگ نوردی Lynn Hill

اصول اساسی در یادگیری : فکر می کنم مهمترین چیز داشتن دوستانی برای تمرین است . کیفیت از کمیت مهمتره و داشتن هدف و یافتن تناسب صحیح میان تمرین و

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ

*

code